Dünyada çay tüketimi yaygınlaşırken, içecek dışındaki kullanım alanları da yeni ürünlerle genişlemekte ve daha geniş kitlelere ulaştırılmaktadır. Çayın faydaları üzerinde yapılan 3000'in üzerindeki bilimsel araştırmada, her geçen gün yeni faydalarının tespit edildiği ve içecek dışındaki kullanımının bu sayede çok hızlı arttığı ifade edilmiştir. Aynı zamanda soğuk çay tüketiminin de azaldığı ve yerini poşet çay ya da dökme çay ve bu gibi ürünlerin aldığı belirtilmiştir.
MİNTEL in hazırladığı dünya çay raporunda çay tüketiminde doğal ve katkısız ürünlerin tercih edildiği, bu ürünlerin piyasa payının arttığı, bundan sonraki dönemde de daha hızlı bir oranla artabileceği açıklanmıştır.
Soğuk çay ve demleme çay tüketimi.
Kaynak; MİNTEL global new products database
Bazı tahminlere göre, farklı özelliği olan çayların satışlarında 2016 yılına kadar %50 ye varan artışların olacağı ve özellikle Amerika piyasasında beklenen bu artışların bugünkü satışları iki misline katlayacağı tahmin edilmektedir.
Araştırmada, organik ürünlere, doğal ürünlere ve katkısız ürünlere olan talebin arttığı ve genel olarak çay tüketiminin de aynı şekilde arttığı ifade edilmiştir.
Aşağıda ürünler ve talep oranları görülmektedir.
Kaynak; MİNTEL global new products database
Çay olağanüstü çeşitlilik arz eden işlevsellikte, son derece masrafsız bir üründür. Dünyada binlerce, içeriğinde çay olan ama içecek olarak kullanılmayan ürün satılmaktadır. İçecek olarak kullanılmasının dışında birçok kategoride kullanılan çay özü, deri bakım ürünlerinde, saç bakım ürünlerinde, sabun ve diğer banyo ürünlerinde ve diğer sağlık ürünlerinde katkı maddesi olarak yer almaktadır.
Amerika da satışta olan ve İçeriğinde çay bulunan bu ürünlerin tüketim oranları aşağıda gösterilmiştir.
Kaynak, MİNTEL global new products database.
Derleyen. Mustafa Yılmaz Kar
MİNTEL in hazırladığı dünya çay raporunda çay tüketiminde doğal ve katkısız ürünlerin tercih edildiği, bu ürünlerin piyasa payının arttığı, bundan sonraki dönemde de daha hızlı bir oranla artabileceği açıklanmıştır.
Soğuk çay ve demleme çay tüketimi.
ülkeler | ürünler | 2011 (tüketim oranı) | 2012 (tüketim oranı) | 2013 (tüketim oranı) |
USA | | | | |
| Buzlu çay | %4 | %3 | %2 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %6 | %5 | %6 |
KANADA | | | | |
| Buzlu çay | %3 | %4 | %5 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %12 | %14 | %15 |
JAPONYA | | | | |
| Buzlu çay | %13 | %14 | %11 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %2 | %3 | %1 |
AVRUPA | | | | |
| Buzlu çay | %2 | %3 | %2 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %11 | %13 | %14 |
HİNDİSTAN | | | | |
| Buzlu çay | %1 | >%1 | >%1 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %27 | %23 | %27 |
ÇİN | | | | |
| Buzlu çay | %5 | %7 | %4 |
| Çay(Poşet,dökme.v.s) | %29 | %25 | %43 |
Bazı tahminlere göre, farklı özelliği olan çayların satışlarında 2016 yılına kadar %50 ye varan artışların olacağı ve özellikle Amerika piyasasında beklenen bu artışların bugünkü satışları iki misline katlayacağı tahmin edilmektedir.
Araştırmada, organik ürünlere, doğal ürünlere ve katkısız ürünlere olan talebin arttığı ve genel olarak çay tüketiminin de aynı şekilde arttığı ifade edilmiştir.
Aşağıda ürünler ve talep oranları görülmektedir.
ÜRÜNLER | 2011 (Talep oranı) | 2012 (Talep oranı) | 2013 (Talep oranı) |
Organik çay | %12.76 | %16.60 | %19.82 |
Standart paket çay | %13.79 | %13.52 | %19.82 |
Katkısız çay | %10.82 | %12.83 | %12.95 |
Bütün doğal çaylar | %7.56 | %8.39 | %10.85 |
Vejeteryan çay | %7.09 | %6.46 | %13.74 |
Antioxidant | %8.10 | %6.57 | %9.97 |
Kafeinsiz çay | %6.35 | %6.48 | %10.53 |
Diğer fonksiyonel çay | %8.49 | %8.28 | %14.70 |
Çay olağanüstü çeşitlilik arz eden işlevsellikte, son derece masrafsız bir üründür. Dünyada binlerce, içeriğinde çay olan ama içecek olarak kullanılmayan ürün satılmaktadır. İçecek olarak kullanılmasının dışında birçok kategoride kullanılan çay özü, deri bakım ürünlerinde, saç bakım ürünlerinde, sabun ve diğer banyo ürünlerinde ve diğer sağlık ürünlerinde katkı maddesi olarak yer almaktadır.
Amerika da satışta olan ve İçeriğinde çay bulunan bu ürünlerin tüketim oranları aşağıda gösterilmiştir.
Sektör | 2011 (kullanım oranı) | 2012 (kullanım oranı) | 2013 (kullanım oranı) |
Deri Bakım ürünleri | %38.18 | %41.65 | %42.94 |
Saç bakım ürünleri | %16.95 | %16.91 | %14.11 |
Sağlık ürünleri | %11.73 | %7.63 | %14.11 |
Sabun ve banyo ürün.. | %21.04 | %21.24 | %15.34 |
Renk, kozmetik ürün.. | %4.10 | %4.54 | %6.13 |
Derleyen. Mustafa Yılmaz Kar